جذب و بازاریابی بین المللی
در عصر حاضر، اهمیت تبلیغات و بازاریابی بین المللی، با توجه به سرعت روزافزون تولید علم و فناوری، افزایش چشمگیری داشته است.بدون شک، زندگی انسانها بدون حضور تبلیغات، از بسیاری خدمات ارزشمند محروم می شد. اکنون، با توجه به نقش حیاتی تبلیغات در عصر ارتباطات، واحد جذب و بازاریابی بین المللی هدف دارد با گسترش حوزه های فعالیت های خود، در راستای رشد منظم دانشگاه علوم پزشکی تهران در عرصه های مختلف، اعم از بومی و بین المللی، کمک کند در ادامه، اهداف اصولی و فعالیت های فعلی این واحد برشمرده شده اند:
اهداف:
- ایجاد زمینه های حضور پررنگ دانشگاه علوم پزشکی تهران در عرصه ها و مجامع علمی، آموزشی و پژوهشی ملی و بین المللی، و همچنین فراهم آوردن موجبات شناخته شدن دانشگاه در این عرصه ها
- گسترش جمعیت دانشجویان خارجی دانشگاه علوم پزشکی تهران، افزایش سرعت جذب دانشجویان و همچنین جلب نظر متقاضیان بین المللی دانشگاه
- یادآوری تعهد به ارتقاء کیفی و حفظ ارزشها و استانداردهای دانشگاه علوم پزشکی تهران از طریق تولید اقلام و مستندات تبلیغاتی با توجه به کیفیت و معیارهای برتر جهانی
- ایجاد دیدگاههای تازه و نقطه نظرات مثبت نسبت به عملکرد و فعالیتهای دانشگاه از طریق معرفی دستاوردها و موفقیتهای جدید دانشگاه علوم پزشکی تهران در سطح ملی و بین المللی
فعالیت ها:
- تبلیغات و بازاریابی برای جذب دانشجویان خارجی و افزایش جمعیت دانشجویان خارجی دانشگاه علوم پزشکی تهران، از طریق حضور در پایگاه های اینترنتی خارجی و حضور در نمایشگاهها و کنفرانس های بین المللی
- تولید و انتشار مستندات و اقلام تبلیغاتی بین المللی، از طریق انتشار کتابچه های تبلیغاتی و بروشورهای متنوع برای اطلاع رسانی، خبرنامهی الکترونیکی و چاپی، اعلام اخبار در سایت دانشگاه، درج اطلاعات و برنامه های دانشگاه در سایت دانشگاه، درج اطلاعات و برنامه های دانشگاه در سایتهای خارجی مختص این کار و نیز از طریق ارسال ایمیل های انبوه و همچنین تولید اقلام تبلیغاتی
- نیازسنجی علمی برای بین المللی سازی دانشگاه، از طریق ارائه ی گزارشات منظم به سایر واحدها، رصد و بررسی وضعیت دانشگاههای برتر جهان و انجام پروژه های علمی-تحقیقاتی
- جذب نمایندگان بین المللی به منظور تبلیغات و بازاریابی، از طریق انجام تبلیغات در همایشها و تبلیغات چاپی
- برگزاری مراسم و رویدادهای متنوع ویژه ی مخاطبین بین المللی، از طریق برگزاری مسابقات دانشجویی برای دانشجویان بین المللی، برگزاری جشنها و گردهمایی ها برای مخاطبین بین المللی
- ارتقاء وب سایت معاونت بین الملل در حد استانداردهای بین المللی
ضرورت و اهمیت تبلیغات در رشد کمی و ارتقا کیفی یک سازمان بر کسی پوشیده نیست و این امر برای دانشگاه بنامی همچون دانشگاه علوم پزشکی تهران جز با همکاری تمامی واحدها اعم از معاونتها، مدیریتها، دانشکده ها، بیمارستانها و مراکز تحقیقاتی امکانپذیر نمیباشد. امید داریم در این مسیر، با استفاده ی بهینه از تمامی ظرفیتهای موجود، بتوانیم جهت ارتقا کیفی دانشگاه علوم پزشکی تهران و نظام آموزش عالی کشور، با موفقیت گام برداریم.
برای دریافت اطللاعات بیشتر با ایمیلهای marketing-gsia@tums.ac.ir و intl-gsia@tums.ac.ir ارتباط برقرار کنید.